De reis Naar Vancouver , Burnaby, Langley

26 oktober 2016 - Langley, Canada

Zoooo wat een avontuur was het, de weg naar Vancouver. De dag na thanksgiving vertrokken we. We maakten een tussenstop in camrose (alberta) dit was vanuit Cudworth (saskatchewan) al 6 uur rijden , hier woont de zus van Patti en wij konden hier overnachten. Want het is zo'n 20 uur rijden. Rond een uur of 11 vertrokken we op weg naar banff. Iedereen vertelde dat het zo mooi is dat je een overnachting moet doen. En inderdaad ze hadden gelijk het zag er heel mooi uit. Om daar nog een overnachting te doen voor we naar Vancouver gingen. We hebben hier een warm waterbron bezocht. We keken uit op allemaal bergen. De bergen lagen al onder de sneeuw. Je kon ook in een lift naar boven, maar daar hadden wij geen tijd voor omdat we de volgende dag alweer weg moesten. We zijn savonds wel even door de winkelstraat gewandeld. Wat is banff een mooie plek.​

11-10-2016 We zijn vroeg vertrokken om een beetje op tijd in burnaby aan te komen. We moest nog 10 uur rijden voor we aankwamen. Je kon je niet vervelen, want je zag zo veel indrukwekkende bergen, land. Erg mooi was de weg naar burnaby. In burnaby zijn we 5 dagen gebleven. Dit voornamelijk voor Stephan zijn rijbewijs, hij moest testen halen en zijn rijlessen doen.

We zijn de 17 oktober naar langley gegaan. We gaan werken op een mushroom farm. We moesten op gesprek komen. We moesten vertellen wat we gedaan hebben in Nederland en ze waren al erg enthousiast meteen en ze hebben ons meteen aangenomen.

21-10-2016

Onze 1e werkdag, alles nieuw. Alles wordt uit gelegd (Engels) pffff. Maar ik begrijp het vaak wel. Het lastige is dat er veel mensen die het je uitleggen niet uit canada komen maar uit Vietnam, Mexico, Japan. Dat maakt het voor mij lastig te communiceren als ze mij niet begrijpen. Ik (Britt) moest de championnen wegen en dan op de goede pallet leggen. Je hebt hierbij niet 1 soort maar een stuk of 9. En ze lijken allemaal op elkaar. Hihi.

23-10-2016

Stephan ging eerst even rijlessen vandaag. Daarna wilde hij me graag Vancouver laten zien. Toen we in burnaby zaten was het zo slecht weer dat het niet te doen was om naar Vancouver te gaan en daar door een park te wandelen. En daarom liet hij me zaterdag dan eindelijk Vancouver zien. We hebben de auto geparkeerd in Stanley park. We hebben een beetje door het park gewandeld. Er lopen gewoon wilde wasbeertjes rond echt super schattig. Echt zo leuk te zien. Daarna zijn we het Vancouver Aquarium gegaan. Even samen wat tijd doorgebracht. Wat was dat gezellig. Hoop verschillende vissen gezien, en een beluga deze had ik nog nooit in het echt gezien.

26-10-2016

Zijn verhuisd naar een appartement waar we 2 weken gaan verblijven. Vanuit hier zitten we vlak bij het werk. En kunnen we makkelijk boodschappen doen. Als nog moet dit met de auto alles ligt zover uit elkaar. Je ziet bijna ook geen mensen fietsen. Iedereen gaat met de auto.

1. Sonja veenis:
    27 oktober 2016
    Hee Britt en Steef wat een avontuur.het is leuk om dit te lezen.zo hebben we toch een beetje idee wat jullie daar doen...
  2. Nel wullems:
    27 oktober 2016
    Mooi avontuur beleven jullie,en lekker genieten van de mooie dingen die jullie zien.
    Wacht op een nieuw verslag.xxx